Theelabel-vraag-32

Thee-Label-Vraag op Maandag
nr. 32
14 augustus 2017
Laat jij ook een link naar jouw antwoord achter?

De vraag die ik aantrof op het theelabeltje was:
“Wat is je minst favoriete baan die je ooit hebt gehad?”

BIJDRAGE VAN: MINOESJKA

Dáár hoef ik niet over na te denken, het schiet acuut weer door mijn hoofd en de rillingen lopen weer over mijn rug. Ik riep altijd: “Ik voel me nergens te goed voor, boven verheven, ik wil alles wel doen om geld te verdienen want handje ophouden ga ik echt niet doen!” Mijn motivatie is niet veranderd maar ‘alles’ wel.

Nadat ik na 26 jaar en 6 maanden op de dag af, op straat stond omdat mijn toenmalige werkgever oa vond dat ik misbruik had gemaakt van de ziektewet (mijn ziekteverzuim bestond uit 1x een dubbele longontsteking en de wettelijk verplichtte vrije dagen bij zwangerschappen) moest ik weer een baan zien te vinden omdat we toen nog opgroeiende kinderen hadden en het niet met 1 inkomen zouden kunnen redden.
Daar sta je dan, 43 jaar… te oud, veel te duur (ook door mijn opleidingen en ervaringen),. Ik belandde in het callcenterwerk. de 1e periode ging dat wel totdat ik door een besmette airco ziek werd en in het ziekenhuis belandde. Daarna echter ging het minder en minder tot ik 100% in de weerstand stond in strijd met mijn geweten.

De financiële noodzaak van mijn inkomen enerzijds en het niet willen/kunnen stilzitten, voldoening vinden etc.. en anderzijds mijn (groeiend) opstandig geweten omdat ik potentiële klanten een product door de strot moest duwen, het liefst binnen 3,5 minuut om maar de targets te halen. Mijn geweten won en daar heb ik tot op de dag van vandaag nog geen spijt van gehad, zij het dan wellicht dat ik er nog eerder mee had moeten kappen. Financieel was het soms zwaar, erg zwaar als er tegenvallers bij kwamen, die weten ons altijd te vinden, maar toch… ik zal nooit (zeg nooit nooit zeg ik vaak, maar in dit geval is het anders) en te nimmer dat weer weer willen doen. Er zijn uitzonderingen maar wat ik heb moeten doen voor het smerigste  slijk der aarde, nee nooit meer. Werken in een callcenter is op zich best leuk, er zitten veel leuke kanten aan maar nooit en te nimmer meer bij een bedrijf dat totaal respectloos met een klant omgaat, bestaand of potentieel.
Terwijl ik dit schrijf voel me weer opstandig worden glimlach

Al is het ‘werk’ dat ik nu doe fysiek vele malen zwaarder, de voldoening die ik eruit haal is onbetaalbaar!!