Heb jij ze nog op een rijtje?

Ik kan natuurlijk met mijn ‘gezegend’ hoofd onmogelijk van mezelf zeggen dat ik ze nog allemaal op een rijtje heb maar bij een aantal mensen van wie je zou mogen verwachten dat ze ze wél op een rijtje hebben heb ik toch ernstige twijfels…

  1.  Tena – Inlegkruisjes >>> Klik
    Een dame is een avondje uit naar een voorstelling in een schouwburg, ze heeft zoveel pret dat ze het ‘in haar broek doet, letterlijk’ … Gelukkig is haar incontinentie géén enkel probleem want ze gebruikt  Tena Discreet Mini.  Het bedrijf dat Tena produceert en op de markt brengt is kennelijk zeer ontevreden over haar product want voor één theatervoorstelling, dat gemiddeld 2,5 uur duurt, heb je maar liefst een héél pak inlegkruisjes nodig.  ( -incontinentie is wel degelijk een probleem, weet ik uit eigen ervaring, en dat los je met een dun stukje verband niet op- )
    – – – Reclames voor vrouwen-problemen zijn er talrijk, de één nog dommer dan de andere… Als jij als vrouw toch problemen hebt, belemmerd wordt door je menstruatie dan doe je het echt verkeerd want menstruatie is iets dat erbij hoort en daar zeur je niet over, het stelt niks voor… toch? Ook in de reclamewereld geldt ‘De man is de norm, de vrouw de afwijking’.
  2. Ziggo meldt dat je met haar App overal tv kunt kijken zoals je thuis gewend bent…
    Nou zijn de smartphones tegenwoordig weer wat groter dan, pak ‘m beet, 10 jaar terug toen ze zo klein mogelijk moesten zijn, maar ‘tegenwoordig’ bezit men naast een ‘grote’ smartphone ook een ‘grote’ (-smart-) tv van bijv. 65 inch (wat neerkomt op 1,5 meter doorsnee).
    Zie jij jezelf met zo’n tv op je borstkas door de stad lopen omdat je gebruik maakt van die Ziggo-app “overal tv kijken zoals je thuis gewend bent”?
  3. Hornbach – zaag >>> Klik
    Momenteel leven we in een wereld waarin ‘alles’ ineens andere waarden krijgt omdat de gevestigde waarden fout zijn, discriminerend, mensonwaardig en wat al niet meer. We krijgen te maken met beeldenstormen, excuses voor geschiedenismakers, genderneutraliteit, (on-)vermeende racisme etc etc etc. Alle seksualiteitsvormen zijn ineens (-ab-)normaal en dus is het ook normaal dat je verliefd wordt op een stuk gereedschap en daarmee de liefde bedrijft.
  4. Jumbo – “naastenliefde” >>> Klik
    Het is natuurlijk (???) heel normaal dat je (alleen maar) iets voor een ander doet als die ander iets voor jou kan doen. Dus leert de Jumbo ons dat je je, geheel acceptabel, onacceptabel gedraagt op het moment dat duidelijk wordt dat die ander, helaas pindakaas tóch niets voor je kan doen…. Ohja, genderneutraal, Mama Jumbo zette kinderen in 2 geslachten op de wereld maar heeft het alleen maar over ‘jongens!!!’ … of enne het Jumbo-gezin had ooit 2 dochters en 1 zoon… tegenwoordig is dat 1 zoon en 1 dochter, andere kinderen ook nog. Ik loop achter kennelijk maar kun je tegenwoordig bij de Jumbo ook je kinderen omruilen, net als een product dat niet goed is om wat voor reden ook?
  5. Tele2 – Niet omdat het moet maar omdat het kan >>> Klik
    Terwijl groot deel van Nederland zich zorgen maakt over het gebruik van mobiele telefoons in het verkeer. Veel mensen reeds te maken kregen, nog te maken zullen krijgen, met gevolgen van dit gedrag, (zelfs met Magere Hein er bij in het verhaal), ‘moeten’ we met zijn allen aan de Tele2 want dan kan je ‘altijd verbonden’ zijn. Dáár word ik niet happy van, jij wel? KPN doet het overigens ook want als jong stel ontdek je elkaar via een schermpje op je telefoon omdat ‘je nog geen zin hebt om neer te leggen’ maar niet elkaar ontmoet.

Gelukkig zijn er ook leuke reclames. Of ze de waarheid verkondigen is en blijft, net als met die 5 hierboven, niet de vraag want dat er geen waarheid in zit snapt ieder weldenkend mens.

Er worden jaarlijks verkiezingen gehouden voor ‘de leukste en de minst-leuke’ reclame.
De Loden Loekie 2019 werd uitgereikt aan DEZE Wellicht een hoog dom blondjes gehalte heeft maar ik vind ‘m leuk.

Mijn ‘all-time-favorite-top-3’ is ( ja oké, een zeker biermerk en een verzekeringsmaatschappij hebben ook top-reclames):

 

Heb jij ze ook (nog) op een rijtje? Of juist niet? Laat mij het dan weten want ik lees graag jouw aanvullingen!

 

 

22 Comments

  1. C.J.M. Beeris -v. Schaik.

    Hoezo, niet op een rijtje, haha, goed van je, moest 2 x lachen, een keer bij lezen, vol humor
    en de tweede keer bij de reclame, die hier overigens al jaren doorgespoeld wordt.. xxx liefs.

  2. Erg leuk geschreven Melody, er zijn veel reclames, die erg ongeloofwaardig overkomen.
    Zo is daar de Dame die last heeft van vaginale schimmel, gelukkig is er een kleine torpedo voor, die ze glimlachend laat zien.
    Ook is er een knul, die uit de lucht komt vallen, middenin een zwembad, gelukkig heeft hij zijn zak chips kunnen redden, en begint er meteen van te knabbelen.
    Zo kan je nog wel even doorgaan, wat een shit!

    1. Dank je wel Edward. Ja toch…

      Die dame met die schimmel heeft te veel ‘lactacyd’ gebruikt… daar krijg je schimmels van….zie je wel dat die bedrijven samenwerken? De ene om iets te veroorzaken en de andere om het op te lossen … beiden onder de noemer dat het ‘beter’ is … geld scoren door met gezondheid van vrouwen te spotten/spelen

      ach ja…. daar helpt zelfs geen labrador-edit-toitletpapier tegen

    1. Daar ontkom ik veel dagen niet aan omdat a) de tv hier 24-7 aanstaat en b) de abd in handen/regie van echtgenoot is… op de tijden dat hij niet thuis is, ik dus die regie wel heb, staat de tv of uit of op een zender waar weinig/minder reclame voorbij komt

  3. Kakel

    Nou, jij hebt ze nog allemaal op een rijtje, neem dat maar van mij aan!
    Ik kijk sinds jaar en dag geen tv meer. Meestal liep ik bij de reclames ook nog weg. Die van de haai was ik vergeten, ik heb me rot gelachen.
    Ik herinner me een reclame van John Cleese voor de Postbank maar of-ie leuk was, ben ik vergeten.
    Petje Pitamientje blijft briljant en dan te bedenken dat het spontaan in dat jongetje opkwam…
    Dikke liefs ♥

  4. Humor is er helaas niet meer bij in de reclamespots. Petje Pitamientje was toch een gouden greep.
    Weet je dat ik aan je hebt gedacht toen die vent van Hornbach een relatie met zijn zaag begon. Ik vroeg mij af of jouw tenen net zo krom stonden als de mijne. En jawel hoor!! Het is nog tergend lang ook met dat suikerzoete franse chanson.

    Quooker, de kraan die alles kan. Commentaar van meneer F. ja en nu nog frituren, dat was bij mij goed voor een lachbui.

    Alleen van het woord Q-10 krijg ik al pukkeltjes, ik hoef het niets eens op mijn snufferd te smeren.

    Wat vind je van dat knulletje in lederhose die zijn hele leven vette Almhof loopt weg te slikken, je ziet hem groeien.

    Eigenlijk is alle reclame irritant.

    1. Nee precies…. dat is 1 vd dingen die ik ook ervaar …. en wat mij nog meer stoort is dat reclamemakers kennelijk denken dat tv-kijkers domme schapen zijn… het telkens herhalen van 2 reclames … a en b en dan weer a en dan een volgend setje..

      En ja die zaag is dubbelendwars verschrikkelijk….dat wat je ziet is is bar voor woorden, dan de lengte en het Franstalige gejengel eronder….dit is de reclame die ik binnen de 1e seconde herken en in 2e seconde (ik kan heel snel als ik wil) heb weggezapt omdat ik dan al opgestaan ben en de abd gegrist heb)

      Ohja die ja…. nee niet handig, wedden dat ik mijn handen daaronder doe als ik koud water wil pakken… brrrrr

      make-up (idem voor afslankproducten) is zo ontzettend nep…. ‘you’re worth it’… werd na kort gebruik ‘we’re worth it’

      Ja haha die ook… die blonde bimbo en dat echtpaar die hem vooraf gingen…. man roept hier ‘als wij ooit op vakantie gaan gaan we niet naar de bergen toch hè?’

      Oh ja dat is waar…. ken die van die stofzuiger ‘ alleen een dyson zuigt als een stofzuiger’ …… nou ik zou het inderdaad heel erg raar gaan vinden als mijn Philips ineens als een Dyson zou gaan zuigen

      Mijn trio favo’s had wel iets langer gekund…. herinner jij je dat ventje bij de Mac nog ‘ze zei meneer tegen me’ …. .dat koppie, die stralende oogies…

        1. Het baby olifantje in deze reclame heet Ant Bwe Lay en werd in het oude park in Emmen geboren op 23 augustus 1994… Hij ging in juni 2000 naar een dierenpark in Frankrijk en daar is hij nog steeds. Hij is ondertussen 2x vader geworden. Overigens… hij is een broer van de 2 oudste koeien die nog in Emmen lopen en nu weer drachtig zijn en volgend voorjaar gaan bevallen als alles goed gaat.

          Het geheugen werkt bij olifanten inderdaad zoals men altijd zeg.

          In het geval van deze reclame is er logischerwijs gebruikt gemaakt van 2 verschillende olifanten, de volwassen olifant was Annabel die in 66 in Thailand in het wild geboren werd, als weesje naar Tilburg zoo kwam en na 4 maanden naar Emmen verhuisde en daar overleed in 2009.

  5. Ik kijk geen tegenwoordig geen reclame meer wegens té ergerlijk, dus ik kan niet aanvullen, maar ik vind het hier wel heel vermakelijk geschreven.
    Ik herinner mij een grappige reclame over een man die na het voetbal zijn haar had gewassen met andrelon voor dames. Hij kwam de voetbalkantine binnen met een prachtig dameskapper. Hilarisch.

Voel je welkom & vrij om je ❤️ te luchten...

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.