“Breng ze eens langs, worden ze blij van..”

Ken je de reclame van tv van brillenconcern Pearle? “Breng ze eens langs, worden ze blij van..”? Nou een bezoek aan die winkel lijkt inderdaad iets om blij van te worden totdat je er iets te lang moet verblijven want dan wordt duidelijk dat klandizie niet welkom is, zeker ‘nieuwe’ klandizie niet.

Van de week deden man en ik ons fietsrondje… we moeten al héél lang beiden een nieuwe bril maar ja geen pegels voor dus uitstellen maar en proberen te sparen, buiten de waard gerekend want tegenslag op tegenslag plunderde het spaarpotje telkens.  Het geld dat we met de noodgedwongen verkoop van mijn auto binnenhaalden wilden we bij een brillenwinkel achterlaten in ruil voor weer goed zicht voor ons beiden, wel handig toch als je regelmatig deel van de weggebruikers bent? En aldus… tijdens dat fietsrondje liepen we bij Pearle binnen want de service bij onze standaard brillenwinkel was met het vertrek van één hunner medewerkers de winkel uitgehold. We troffen een aardige dame en na enig over en weer van wensen van onze kant en mogelijkheden van hun kant liepen we met afspraken voor oogmetingen de winkel weer uit.

So far so good…

Komen we daar vanmiddag… keurig op tijd, 14.20 met afspraken om 14.30, niks aan de hand toch?! Nee toen nog niet. Ik word door een ‘dame’ onder handen genomen en manlief vertrekt met een andere dame. Oogmetingen volgen, met diverse personeel op diverse stoelen in de winkel… aha oke hum nou goed dan…
De ‘dame’ die mij onder handen nam, nam mij weer over van een collega om de handel af te ronden.
Althans…dat dacht ik.
Op zeker moment staat ze op, draait zich om en loopt weg, spreekt een collega aan, gezellig toch, collegea onder elkaar enzo… de winkel bomvol, wat geeft dat, de klant wacht immers wel, of niet, doet er kennelijk niet toe.
Komt er een klant binnen, overduidelijk een vaste klant, ‘madam’ draait zich van collega af en gaat die klant helpen, die ettelijke minuten later in volle tevredenheid ogenschijnlijk, de winkel weer uitkachelt.
Ohja, verrek, deze klant (ik) was er ook nog… ze buigt zich weer over mijn klandizie en handelt het af met nog een sneer zo her en der over de afspraken die wij eerder deze week maakten met haar, wel klantvriendelijke en servicegerichte, collega, die ik weigerde los te laten uiteraard.

Ik ken mezelf erg goed, ik weet hoe scherp mijn tong is. Ik weet ook hoe sarcastisch ik uit de hoek kan komen als iets mij niet zint. Ik weet dus ook dat ik het allerbeste maar mijn mond dicht kan houden als het slecht met me gaat zoals nu. Manlief zat op dat moment nog in een geanimeerd gesprek met een collega van de ‘dame’ die mij hielp dus ik liet het maar even zo.

De brillen werden aangemeten en de hele bubs werd administratief afgehandeld.
De aanbetaling. Welke aanbetaling? Ja mevrouw dat is verplicht enzo.
Nou écht niet, ik leg ook geen geld bij de bakker neer met een bestelling voor brood voor over een maand ofzo.
Boter bij de vis, of toepasselijker, ik betaal als ik mijn bril ophaal.
Geen discussie, punt!

We lopen de winkel uit om 16.15… zijn om 16.30 thuis en nadat onze koffiemachine gerateld heeft en ik met gestrekte pootjes zit trek ik mijn laptop onder de bank vandaan en weer enkele seconden later vullen mijn vingers ratelend, alsof de duivel op hun hielen zit, tekst in het klachtenformulier, uiteraard blijf ik netjes al druipt het sarcasme er wel vanaf!

Nu maar afwachten wat ze met die klacht gaan doen… als men die niet naar mijn tevredenheid oplost kunnen ze 750 euro in gaatjes stoppen waar geen licht schijnt!

 

 

16 thoughts on ““Breng ze eens langs, worden ze blij van..”

    • Die had zij wel op ja maar kennelijk was zij ook toe aan nieuwe glazen (vooral in haar verstand)

      Een naie fok, joawel man, ast noit dizze wordt din wel n’aandere ja. 3x, of nee doe maar 1x raden 😛

  1. mogge Melody
    ik ken de reclame niet , maar die zal wel erg mooi zijn
    de werkelijkheid is echt anders als ik dit zo lees
    hopelijk is de bril wel goed en naar de zin
    dan kan je deze gebeurtenis van je af laten glijden

    • Goedemorgel Karel

      geeft ook niks toch… ja helaas wel, bij die ene ‘dame’ dan… gelukkig was er ook personeel in die winkel die wel wist hoe het hoort

      We gaan het zien… brillenwinkels genoeg immers

  2. Hier komt die andere slogan bijna tot waarheid. ‘Was nou maar naar Specsavers gegaan.’
    Hoewel ook daar niet iedereen tevreden de deur uitgaat. Een vriendin van mij heeft slechte ervaringen met glaswerk.

    • Toen ik het relaas uiteindelijk wel schreef…. heb lang zitten overwegen of ik het zou doen of laten… ging dat inderdaad ook door mijn hoofd want ook daar had ik wel een blogje over kunnen schrijven een paar jaar terug… inderdaad, hetzelfde verhaal, glaswerk. Ze kregen het maar niet goed, ondanks veel inzet en op en top vriendelijkheid, begrip etc, dat dan weer wel daar.

    • Dat klopt allemaal maar in mijn huidige mentale staat is mijn mondigheid niet ‘netjes’ om het netjes uit te drukken dus hou ik mijn mond liever dicht
      Anderzijds verwacht ik als klant wel een fatsoenlijke behandeling.. ik ben verre van zo’n klant die koste wat het koste de behandeling eist onder het mom van ‘klant is koning’.
      Kortom.. mijn klachtenmail staat pittig genuanceerd en ik wacht het nu even af…

  3. In sommige winkels zijn klanten lastig te behappen. Enige vorm van assistente is té veel gevraagd. Dergelijke figuren zou verplicht moeten worden een cursus “Planten verzorgen” te volgen. Pas als ze daar voor zijn geslaagd, mogen ze door naar de goudvissen…
    Heel goed: je hebt je hart gelucht per mail! Laat ons gerust horen hoe het afloop (-:
    Houd je taai lieverd ♥

  4. Ha grappig vind ik het
    Zeg zelf ook wat ik denk en dat wordt niet altijd in dank afgenomen…en toch blijf ik het doen.
    Gewoon omdat ik van mijn hart geen moordkuil wil maken.
    Gooi het eruit en je kan verder…toch?
    Hoop dat het goed komt met je brilletje
    Groetjes

    • Grappig was het niet zo hoor…. integendeel eigenlijk….

      Zo ben ik ook, daar heb ik altijd veel kritiek op gehad maar me weinig van aangetrokken… wysiwyg take it ore leave it…

      Dathoop ik ook.

Voel je vrij je ♥ te luchten...

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.