“Breng ze eens langs, worden ze blij van..”

Ken je de reclame van tv van brillenconcern Pearle? “Breng ze eens langs, worden ze blij van..”? Nou een bezoek aan die winkel lijkt inderdaad iets om blij van te worden totdat je er iets te lang moet verblijven want dan wordt duidelijk dat klandizie niet welkom is, zeker ‘nieuwe’ klandizie niet.

Van de week deden man en ik ons fietsrondje… we moeten al héél lang beiden een nieuwe bril maar ja geen pegels voor dus uitstellen maar en proberen te sparen, buiten de waard gerekend want tegenslag op tegenslag plunderde het spaarpotje telkens.  Het geld dat we met de noodgedwongen verkoop van mijn auto binnenhaalden wilden we bij een brillenwinkel achterlaten in ruil voor weer goed zicht voor ons beiden, wel handig toch als je regelmatig deel van de weggebruikers bent? En aldus… tijdens dat fietsrondje liepen we bij Pearle binnen want de service bij onze standaard brillenwinkel was met het vertrek van één hunner medewerkers de winkel uitgehold. We troffen een aardige dame en na enig over en weer van wensen van onze kant en mogelijkheden van hun kant liepen we met afspraken voor oogmetingen de winkel weer uit.

So far so good…

Komen we daar vanmiddag… keurig op tijd, 14.20 met afspraken om 14.30, niks aan de hand toch?! Nee toen nog niet. Ik word door een ‘dame’ onder handen genomen en manlief vertrekt met een andere dame. Oogmetingen volgen, met diverse personeel op diverse stoelen in de winkel… aha oke hum nou goed dan…
De ‘dame’ die mij onder handen nam, nam mij weer over van een collega om de handel af te ronden.
Althans…dat dacht ik.
Op zeker moment staat ze op, draait zich om en loopt weg, spreekt een collega aan, gezellig toch, collegea onder elkaar enzo… de winkel bomvol, wat geeft dat, de klant wacht immers wel, of niet, doet er kennelijk niet toe.
Komt er een klant binnen, overduidelijk een vaste klant, ‘madam’ draait zich van collega af en gaat die klant helpen, die ettelijke minuten later in volle tevredenheid ogenschijnlijk, de winkel weer uitkachelt.
Ohja, verrek, deze klant (ik) was er ook nog… ze buigt zich weer over mijn klandizie en handelt het af met nog een sneer zo her en der over de afspraken die wij eerder deze week maakten met haar, wel klantvriendelijke en servicegerichte, collega, die ik weigerde los te laten uiteraard.

Ik ken mezelf erg goed, ik weet hoe scherp mijn tong is. Ik weet ook hoe sarcastisch ik uit de hoek kan komen als iets mij niet zint. Ik weet dus ook dat ik het allerbeste maar mijn mond dicht kan houden als het slecht met me gaat zoals nu. Manlief zat op dat moment nog in een geanimeerd gesprek met een collega van de ‘dame’ die mij hielp dus ik liet het maar even zo.

De brillen werden aangemeten en de hele bubs werd administratief afgehandeld.
De aanbetaling. Welke aanbetaling? Ja mevrouw dat is verplicht enzo.
Nou écht niet, ik leg ook geen geld bij de bakker neer met een bestelling voor brood voor over een maand ofzo.
Boter bij de vis, of toepasselijker, ik betaal als ik mijn bril ophaal.
Geen discussie, punt!

We lopen de winkel uit om 16.15… zijn om 16.30 thuis en nadat onze koffiemachine gerateld heeft en ik met gestrekte pootjes zit trek ik mijn laptop onder de bank vandaan en weer enkele seconden later vullen mijn vingers ratelend, alsof de duivel op hun hielen zit, tekst in het klachtenformulier, uiteraard blijf ik netjes al druipt het sarcasme er wel vanaf!

Nu maar afwachten wat ze met die klacht gaan doen… als men die niet naar mijn tevredenheid oplost kunnen ze 750 euro in gaatjes stoppen waar geen licht schijnt!

 

 

Melody
❤️-elijk Welkom én voel je vrij om je ❤️ te luchten. (mag ook in: mel62ko@gmail.com)

1 Reactie

  1. In sommige winkels zijn klanten lastig te behappen. Enige vorm van assistente is té veel gevraagd. Dergelijke figuren zou verplicht moeten worden een cursus “Planten verzorgen” te volgen. Pas als ze daar voor zijn geslaagd, mogen ze door naar de goudvissen…
    Heel goed: je hebt je hart gelucht per mail! Laat ons gerust horen hoe het afloop (-:
    Houd je taai lieverd ♥

Voel je welkom & vrij om je ❤️ te luchten...

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: